Pagina's

15 november 2014

Een lappenpop



Na de kinderkleding van de laatste tijd greep ik eens terug op een oude liefde en naaide een pop. Steekje voor steekje helemaal met de hand. Wat een heerlijk proces om zo'n klein wezentje - want dat is het voor een kind - langzaam onder je handen te zien ontstaan.




Opeens is ze er dan, en kijkt me aan. Ik ben iedere keer weer verbaasd hoe elke handgemaakte pop een eigen karakter lijkt te hebben. Het meest magische moment is voor mij de eerste kennismaking van de pop met de kersverse poppenmoeder of -vader. Deze werd gelukkig meteen stevig in de armen gesloten ;-)





Wat bloeit er nog veel buiten, en dat in november!
























De pop is gemaakt van 100% natuurlijke materialen en gevuld met gecertificeerd biologische schapenwol. De kleertjes zijn eenvoudig zodat ze door een kindje vanaf een jaar of drie zelfstandig uit- en ook weer aangekleed kan worden.

Ons kleinste boefje is er stinkend wijs mee!





I went back to an old love and made a doll. Stitch by stitch completely by hand. What a beautiful process to see the little creature slowly emerge in my hands.

Then all of a sudden she is there and looks at me. Every time I am surprised how each handmade doll seems to have a unique character. The most magical moment for me is the doll's first meeting with it's new owner. This one was embraced firmly at first sight ;-)

The doll is made of 100% natural materials and filled with certified organic sheep wool. The clothes are kept simple, so that a 3 or 4 year old child can dress her without much help.

Our little girl is over the moon with her!

1 opmerking:

  1. Het is een prachtpop, en met hele leuke kleertjes ook nog eens. Ik zou me er graag eens aan wagen, het maken van ene pop. Maar ja, geen poppenmoeder of -vader te bekennen bij ons, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comment!